HomeCasesTTV Heemskerk volgde de cursus MLKT

TTV Heemskerk volgde de cursus MLKT

“De analyse van de buurt zorgde ervoor dat we ons op een andere doelgroep gingen richten. Het bleek de juiste stap te zijn.”


De uitdaging

Tafeltennisvereniging TTV Heemskerk bestaat ruim 50 jaar en is een kleine vereniging met hoofdzakelijk oudere leden vanaf eind 30 jaar en ouder. In de loop der jaren heeft de vereniging verschillende acties ondernomen op zoek naar nieuwe leden. Zoals een flyeractie op omliggende basisscholen en het organiseren van kennismakingslessen. Dit leverde maar weinig nieuwe leden op. Ook bleek het erg moeilijk te zijn om genoeg (bestuurs)leden zover te krijgen om zich in te zetten voor een wervingsactie.

De oplossing

Samen met de cursusleider van Meer Leden in Kortere Tijd (MLKT) heeft een campagneteam bestaande uit 5 leden eind 2016 eerst een analyse van de buurt gemaakt. 90 procent van de jeugd in Heemskerk bleek al te sporten, dus een campagne gericht op jeugd zou waarschijnlijk niet erg rendabel zijn. Daarop werd besloten om de campagne te richten op de doelgroep 35 jaar en ouder. Met een artikel in de lokale krant en meerdere interviews op de lokale radio werd de speciaal voor deze doelgroep opgezette open dag onder de aandacht gebracht. Na afloop werden alle potentiele nieuwe leden opgebeld en gemaild en konden ze gebruik maken van een speciale kortingsactie. De nieuwe leden mochten de hele maand februari gratis meesporten.

Het resultaat

Het zich richten op de nieuwe doelgroep en het actief promoten van de Open dag bleek een succesvolle aanpak. De opkomst was boven verwachting met maar liefst 30 potentiele nieuwe leden. Ook kwam de lokale tv-zender, 251 TV, langs om een item te maken. Op dit moment staat de teller op 7 nieuwe leden.

Waarom samenwerken met Sportservice?

Voorzitter Peter Dudock: “MLKT is een hele toegankelijke methode en manier van aanpak. Terwijl het normaal gesproken lastig is om genoeg mensen actief te krijgen voor een ledenwerfcampagne hadden we snel een campagneteam bij elkaar. En de analyse van de buurt zorgde ervoor dat we ons op een andere doelgroep gingen richten. Een enkeling was het daar niet mee eens, maar het bleek toch de juiste stap te zijn. En door de kennis van de cursusleider was de open dag perfect georganiseerd.“

Stel een vraag aan onze specialisten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Niels van Weert
Meer informatie?

Bel of mail Niels van Weert