Ga naar de inhoud

Kabouterpad De Hulk

De wandelroute start in het dorpsbos van Avenhorn/De Goorn aan de kant van de Mountainbikeroute. Bij de brug richting de wandelpaden staat het startbord met de afbeelding van de Kabouter. Hebben jullie het startbord gevonden, vanaf daar kunnen jullie beginnen met het lopen van de route. Succes!

Hoi! Wat leuk dat je het kabouterpad komt lopen! Ik ben Kabouter Fluitekruid en ik woon hier met mijn vriendinnetje Kabouter Boterbloem.

Wij wonen samen in het park en tijdens je wandeling kom je ons tegen. Ga je ons zoeken? Loop dan maar het park in. Je mag hier bewegen zoals je wilt: lopen, rennen, huppelen. En soms mag je ook gewoon klimmen op de boomstammen en een stukje het bos in lopen. En natuurlijk mag je zingen. Ken jij het liedje “Op een grote paddenstoel”?

Laten we gaan!

Je loopt nu het pad in en rechts op de heuvel staat een boom. Ga daar maar eens kijken. Mijn vrienden wonen daar. Je mag spelen en rondlopen bij de heksenkring.

Ben je klaar? Loop dan verder het park in. Zie je mijn vriend Pinnemuts staan? Volg de route maar verder. Dan kom je bij een rustplek. Ben je al moe? Je mag hier eten en drinken, maar neem je wel al je spulletjes weer mee? In ons park staan geen prullenbakken en we willen geen rommel voor onze dierenvrienden.


Nou, huppelen of rennen maar! Wat kom je nu tegen, denk je? Kijk goed om je heen of je mijn vrienden of onze huisjes ziet. Ook kun je in de lente langs deze route fluitekruid en boterbloemen zien. Daar zijn wij naar vernoemd. Kijk maar goed, maar wel heel voorzichtig hoor.

Zie je onderweg een grote trein? Daar mag je op klimmen en klauteren! Ben jij onze nieuwe treinmachinist?

Klaar met spelen? Lopen maar weer!


En heb je ons gevonden? Wij zagen jou ook hoor. Heb je een foto met ons gemaakt? Leuk!

Je komt nu bij een stukje met modder. Ik hoop dat je laarzen aan hebt. Het is hier wel een beetje spannend. Kijk maar goed of je mijn familie kunt vinden. Drie van mijn broers staan ook in dit rondje.

Ook kom je hier een stukje tegen waar je het bos in mag lopen. Zie je de stapstenen? Dat zijn boomschijven waar je op mag springen. Lukt het jou om van schijf naar schijf te springen? Knap hoor!

Verder onderweg zie je een grote boomstam liggen. Ook daar mag je op klimmen. Lukt het jou om er een stukje over te lopen?


Het rondje is af en nu loop je weer terug. Vond je het ook zo leuk? Wij vonden het fijn dat je bij ons in het park was.

Tot de volgende keer!

Andere kinderwandelroutes

Vonden jullie het lopen van de kinderwandelroute ook zo leuk, in West-Friesland zijn er nog een aantal. Ga samen in een ander dorp op ontdekking en volg de opdrachten van kabouter Babbel, dwergje Berend of één van hun vriendjes of vriendinnetjes. Ga naar de routes.

Wil je nog meer plezier beleven? Download de kleurplaat en maak hem zo mooi als je kan!