HomeProducten & DienstenMeer Leden in Kortere Tijd
  • Cursussen & Trainingen

Meer Leden in Kortere Tijd

Meer Leden in Kortere Tijd is voor elke organisatie die op zoek is naar nieuwe leden. In deze cursus begeleiden wij u tijdens een succesvolle ledenwerfcampagne. Door het volgen van de juiste stappen kunt u namelijk veel potentiele nieuwe leden bereiken. Daarnaast is bij Meer leden in Kortere Tijd de follow-up belangrijk. Veel enthousiaste deelnemers worden daadwerkelijk nieuwe leden.

Wilt u ook meer leden voor uw vereniging? Zet denken om in doen.

Neem contact op met Niels

De drempel van lidmaatschap over

Veel organisaties geven aan dat hun ledenwerfacties niet genoeg leden opleveren. Ondanks dat de opkomst bij kennismakingsactiviteiten vaak niet slecht is. Een van de oorzaken is dat mensen vandaag de dag minder snel lid worden van een vereniging. Want er zijn zoveel keuzes van vrijetijdbesteding. Er is daarom meer voor nodig om iemand over de drempel van het aangaan van een lidmaatschap te helpen.

Een goede ledenwerfactie bestaat uit een reeks van wervende, doelgerichte activiteiten. Meer Leden in Kortere Tijd maakt daarom onderscheidt in activiteiten voorafgaande, tijdens en na afloop van de actie. Daardoor haalt u meer rendement uit de complete actie. En door aandacht te besteden aan de bestaande leden blijven ook zij behouden.

Door alle stappen met ons te doorlopen, krijgt u niet alleen meer mensen op uw activiteit. U houdt er ook nog eens meer leden aan over.

Inhoud van Meer Leden in Kortere Tijd

  1. Bepalen doelgroep
    De cursus Meer Leden Kortere Tijd start met het maken van een analyse. Samen proberen we inzicht te krijgen in uw ledenbestand en de ontwikkeling hiervan. Maar ook kijken we naar de omgeving. Hoe is de bevolking samengesteld en zijn er ook concurrenten? Deze analyse helpt bij het bepalen van de meest kansrijke doelgroep en het stellen van een realistische doelstelling.
  2. Pr-campagne
    Met een pr-campagne brengen we de ledenwerfactie onder de aandacht van uw doelgroep. Door verschillende communicatiemiddelen te gebruiken is het bereik groot. Met de campagne beïnvloeden we op een positieve manier het imago van de sport en/of uw organisatie.
  3. Ledenwerfactie
    De volgende stap is de daadwerkelijke ledenwerfactie. Aan de hand van een opgesteld draaiboek organiseren we een open dag, een activiteit met scholen, een introducee-activiteit of een verenigingsspecifieke activiteit. Door het draaiboek kunt u de wervingsactie op een later moment nog eens herhalen.
  4. De follow-up
    Een succesvolle activiteit leidt vaak nog niet direct tot lidmaatschap. Daarom organiseren we follow-up-activiteiten. Om zo een band op te bouwen met het potentiële lid.
  5. Het behoud van leden
    Aan het eind van Meer Leden in Kortere Tijd is er aandacht voor het behoud van leden. Want ledenwerving heeft natuurlijk geen zin als de leden via de achterdeur het pand weer verlaten.

Kosten

€ 295,-

Extra informatie

Wilt u toch liever een cursus op locatie? Neem dan contact op met ons.
Meer Leden in Kortere Tijd is onderdeel van onze succesformule Meer in Kortere Tijd, het platform voor uw verenigingsvraagstukken.

 

TTV Heemskerk volgde de cursus MLKT

En vond dankzij een goede analyse een nieuwe doelgroep

Lees het verhaal
Sportkader Nederland

Sportkader Nederland

Specialist in salaris en personeelsdiensten in de sport

Bekijk wat wij voor u kunnen betekenen

Stel een vraag aan onze specialisten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Niels van Weert
Meer informatie?

Bel of mail Niels van Weert